torsdag 2. februar 2017

Restepleddet etter 1 mnd

Restepleddet som vi begynte på 01.01.17 er blitt 1 mnd gammelt og har vokst jevnt og trutt. 
(Oppskrift her: Garnstikkas Restepledd 2017)

Januar hadde 31 dager og det betyr at det den 31 skulle være ca 31 riller og 10,3 frynseknuter på hver side. 




Jeg målte hvor høyt det var blitt og kom frem til 16 cm. Da vil jeg anta at full lengde bør bli noe slikt som 16 cm x 12 mnd = 192 cm. Det skulle være en helt ok lengde på et pledd det, men kan også lett reguleres om en ønsker det litt annerledes.
Her er Lillian Olsen sitt 2017-pledd :-)

I alle fall er det moro å se hvordan det blir ettersom arbeidet går fremover og det er også moro å se hvordan pleddene til de andre som er med å strikker dette utvikler seg. Nedenfor kan dere se et lite utvalg av påbegynte pledd og jeg fyller på etterhvert som jeg får bilder fra dere. (Bildene kan dere bare poste på Garnstikkas facebookside så henter jeg dem der :-) )


Til venstre:
Tove Marie Eide sitt 2017-pledd.





Til Høyre: 
Rita Jorid Kvam sitt 2017-pledd


Dette har Heidi Kristiansen laget på et tidligere tidspunkt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig å få tilbakemelding på innleggene, enten dette er ris eller ros :-)